top of page

LA HISTÒRIA DEL CLUB
A mitjans de 1991, sota l'embranzida de Josep Bassa Bataller i Josep Oriola *Gros, un grup de catalans aficionats als cotxes clàssics i propietaris en la seva majoria d'un cotxe MG, van tenir la següent iniciativa, reunir propietaris de MG’s amb els seus respectius cotxes per a així compartir aficions comunes. Partint d'aquesta idea i aprofitant la popularitat de la Llotja de Sils, es van repartir allí uns senzills formularis. Aquests també van ser enviats als components d'una llista de presumptes propietaris de MG’s i, a partir d'aquí, es va esperar una resposta per a decidir quina acció emprendre sobre aquest tema.


Tallers Garau, Recanvis Baltá i Tallers Sellarés, tres empreses barcelonines vinculades al clàssic anglès, es van sumar a aquesta iniciativa, fent arribar aquests formularis als possibles interessats.
En aquests s'animava a l'acció d'associar-se, intercanviar idees, sortir d'excursió i fer allò tan senzill com “Si m'escoltes quan parlo de les meravelles del meu MG, jo m'interessaré per les curiositats del teu”.
La resposta, rebuda en el seu conjunt, va anar prou satisfactòria per a animar als promotors de la idea a reunir-se el 14 de setembre de 1991 en una oficina junta, on es van establir les bases de les futures activitats que estàvem tots animats a iniciar.
Principalment es va acordar estudiar la possibilitat de formar un grup o associació que acollís als aficionats a la marca MG.
El nom que un inici es va proposar va ser “ELS ENTUSIASTES DE L’OCTAGON.
Podria formar part del mateix tota persona que així ho desitgés, sense necessitat de ser propietari d'un cotxe MG.


Els objectius d'aquesta associació van ser:
Intercanvi d'informació sobre els cotxes de la marca MG, recanvis, accessoris i preparacions especials.
Creació d'un logotip per a l'associació, que unit al de la marca es promocionés mitjançant la inserció del mateix en: paper de cartes, posters, roba, recanvis i tot tipus d'objectes que puguin estar vinculats a la nostra afició.

Organització de sortides en ruta per carreteres comarcals amb els nostres cotxes, amb un recorregut d'entre 100 i 200 km, intercalant alguna activitat cultural i acabant amb un dinar que ens permeti assaborir la nostra afició.


Amb les idees claríssimes i l'ànim revolucionat, es va convocar a tots els que havien manifestat el seu interès pel projecte a una excursió al Montseny a un dia i hora determinat. La trobada per a la sortida va tenir lloc en la placeta existent davant el Palau de Pedralbes, el dia 19 d'Octubre de 1991.
Van participar 26 MG’s que prudents i expectants, van anar arribant al punt de partida amb l'emoció semblant a la qual sent el que efectua una primera cita. Els agradaré? M'agradaran?
L'equip organitzador, temorós de la fiabilitat de la mecànica d'algun dels vehicles convocats, havia contractat un vehicle grua perquè seguís el grup i donés major seguretat als conductors.
Més d'un havia dedicat més temps de l'acostumat a repassar els cromatges i netejar les rodes de radis, uns altres buscaven una excusa que semblés raonable per a no haver d'aixecar el capó amagant així l'habitacle del motor que no estava perquè fos vist per ulls curiosos.
En anar arribant, escalonats en el temps, les presentacions es van efectuar amb la suavitat que requeria un acte que va ser important, com el demostra la petita història.
En arribar al Montseny trobem tanta boira, que igual podíem haver estat en qualsevol part. Però en la primera parada, aprofitant un recolze que estratègicament la carretera ens donava, i sense que especialment ningú ens impulsés a això, vam anar estacionant els cotxes, els nostres MG’s, en un ordre estètic, elegant pel mer plaer de veure'ls junts, com pressentint l'alegria que tindria el nostre en estar prop d'un semblant, tants anys només, únic en la seva espècie, incomprès tantes vegades i durant molts anys sentint com l'anomenaven ‘vell’.


Va ser un dia memorable, com el retrobament entre amics llargament oblidats, tornar a parlar i ser escoltat, començar tímidament a valorar que el nostre vell automòbil, 30, 40 anys, que són molts, no és vell és ‘clàssic’ sentir renéixer la il·lusió per a treballar en ell, i per a ell, fotos, anècdotes, projectes...
Aquella nit, en tancar el nostre cotxe en el garatge, el vam fer amb la consciència que havia començat una nova etapa, que la relació cotxe-propietari havia canviat, ampliant la seva raó de ser. Tant va ser així que en la pròxima reunió que va tenir lloc el següent 14 de novembre amb els quals havíem iniciat l'experiment es va acordar fundar el CLUB MG CATALUNYA.


El nostre Club està inscrit en el Registe d'Associacions Esportives de la Generalitat de Catalunya amb el núm. 13212, en la FEVA (Federació Espanyola de Vehicles Antics) amb el núm. 23 i aixì mateix en la FCVA (Federació Catalana de Vehicles Antics).
En l'actualitat el Club MG de Catalunya compta amb 120 socis actius i amb 30 anys de vida, que contínua fidel a aquells objectius que van marcar la nostra fundació i que realitza sortides regularment, i també proposades de rutes de diversos dies. Sol haver-hi una assiduïtat mitjana del 30% dels socis, arribant a ser del 50% en algunes de les sortides clàssiques com La *Calçotada" o La Ruta del Cava".
 ​

bottom of page