CLUB MG CATALUNYA
UNA MICA D'HISTÒRIA MG
Es podria reduir a paraules els comentaris necessaris per a definir la filosofia dels productes fabricats per la MG: consistència i fiabilitat. Aquestes característiques, sumades els dissenys esportius i al preu moderat, van ser la clau de l'èxit obtingut per la marca: en competició, pilots llegendaris com per exemple *Nuvolari van aconseguir alguns dels llorers al volant d'automòbils MG.
Va destacar també la marca britànica en la construcció de vehicles destinats a batre rècord de velocitat entre els anys 30 i 50. A nivell comercial les vendes seguien un apreciable creixement, perquè la MG s'avançava a les tendències exigides pel canviant mercat que a vegades demandava vehicles amb preus molt ajustats i en uns altres es valoraven més els avanços tècnics i estètics, segons les circumstàncies polítiques i econòmiques de cada moment.
En 1935 l'empresa va passar a *dependir de manera directa de la *Morris, la qual cosa en principi va suposar perdre en certa manera la seva pròpia filosofia: la presència en competició va quedar molt reduïda perquè la *Morris no va mostrar gens d'interès per mantenir en el mercat automòbils la producció dels quals no fos costejada per les vendes. En els anys immediatament posteriors la marca va centrar la seva activitat en la fabricació d'automòbils molt més convencionals: Cecil *Kimber, en desacord amb aquesta nova filosofia de producció va abandonar l'empresa en 1941.
Després de l'obligada aturada que va suposar per a la indústria de l'automòbil la Segona Guerra Mundial, la fàbrica va reiniciar la seva producció a l'octubre de 1945 recuperant a poc a poc la mentalitat aplicada en els seus orígens, la qual cosa la va portar a guanyar posicions en el mercat. Paral·lelament es van desenvolupar automòbils de rècord, obtenint diversos èxits en aquest camp.
A partir de 1953 i amb l'entrada en el control de l'empresa per part de la *BMC. es va decidir per fi donar una nova orientació estilística als productes de la marca i dur a terme alguna participació en competicions com les 24 Hores de Le Mans. Presentant 3 prototips del MG A, dos dels quals van aconseguir finalitzar la carrera aconseguint la victòria en la seva categoria A aquesta participació van seguir unes altres com les 12 Hores de *Sebring, etc. Aquests èxits van ajudar el MG A a ocupar un lloc destacat en vendes El seu disseny, molt benvolgut pels amants dels vehicles esportius, li va portar a mantenir-se en producció fins a 1962, any en què va ser substituït pel protagonista del nostre assaig.
El MG B també té la seva història en competició, perquè van ser innombrables les carreres en les quals va prendre part, i moltes en les quals va aconseguir l'èxit, com l'obtenció de la victòria en la seva categoria en les 24 Hores de Le Mans de 1963, la victòria absoluta del *Tourist *Trophv de 1964, la victòria en la seva categoria en diverses edicions de les 24 Hores de *Sehring, la *Targa *Florio de 1966, En el camp dels *rallyes va destacar el primer lloc reeixit en el Ral·li de Montecarlo de 1966 en la categoria de Gran Turisme.
Amb posterioritat al MG B, la marca va llançar al mercat diverses realitzacions de les quals destaquem, per ser l'últim el model, l'actualment en producció. el MG F amb el qual els britànics van pretendre rememorar al carismàtic MG B, per a entrar de ple en el puixant sector dels descapotables.