CLUB MG CATALUNYA
TOTS ELS MODELS MG
-Període de producció
-Model
-Característiques
-Unitats fabricades
1924-27
14/28
Basat en el model de sèrie 14/28 Morris Oxford, motor de 4 cilindres de 1.802 cc, vàlvules laterals, l'any 24-25 un sol carburador S.O., en els anys 26-27 un sol carburador Solex. Caixa del canvi de 3 velocitats, l'any 1924 només frens en rodes posteriors, en 1925 frens a les quatre rodes. Rodes de radis caragolades i en 1926-27 frens servo a les quatre rodes. Ballesta el·líptica tres quarts i Bullnose (morro de toro) radiador pla i ballestes semi-el·líptiques en 1927. Diversos tipus de carrosseries, tipus 2 seients, 4 seients i saloon.
400 Uds
1927-29
14/40 Mark IV
Desenvolupada versió de radiador pla del model 14/28, amb similars especificacions però amb ballestes semi-el·líptiques i una construcció més robusta. Millorant acabats, frens i rendiments. Potència 35 bhp a 4.000 rpm.
700 Uds
1928-32
18/80 Mark I/II
Disseny de xassís enterament MG, motor 6 cilindres de 2.468 cc ohc. Dos carburadors S.O. amb 80 bhp. Ballestes semi-el·líptiques. Rodes de radis amb tancament central. Mark I canvi de 3 velocitats, xassís reforçat, frens millorats. Tipus de carrocerias 2 seients, 4 seients i saloon.
750 Uds
1930-31
18/100 Mark III Tigress
Model racing, desenvolupat del 18/80, Especificacions bàsiques similars, amb lubricació per carter sec, dues bugies per cilindre, relació de canvis tancada. Carrosseria oberta de competició de 4 seients.
5 Uds
M Type Midget
Primera producció de MG Midget basada en el Morris Minor Deserie, motor 4 cilindres 847 cc, 1 sol carburador S.O. amb 20 bhp a 4.000 rpm. Ballestes semi el·líptiques, rodes de radis caragolades, canvi de tres velocitats (4 velocitats extra opcional). Descapotable 2 seients i tancat coupé. Els primers tipus van ser de panells contraxapats recoberts de teixit. Els models posteriors van ser acabats en metall.
3.200 U
1931-32
C Type Montlhery Midget
Model de competició desenvolupat del motor 4 cilindres 746 cc ohc, 1 carburador, 44 bhp a 6.400 rpm, o sobrealimentat amb 52,4 bhp. Caixa de 4 velocitats, ballestes semi el·líptiques. Rodes de radis amb tancament central. Carrosseria racing de 2 seients amb radiador cobert.
44 Uds
1931-32
D Type Midget
Turisme desenvolupat del tipus M amb 4 seients obert o Salonette, motor de 4 cilindres 847 cc amb 27 bhp a 4.500 rpm. Canvi 3 velocitats (4 velocitats extra opcional en models posteriors). Ballestes semi el·líptiques, rodes de radis tanqui central.
250 Uds
1931-32
F Type Magna
Motor desenvolupat del M type, amb dos cilindres mes (6 cilindres) amb 1.271 cc, 37,2 bhp a 4.100 rpm. Caixa del canvi de 4 velocitats. Llandes de radis amb tancament central. Dos seients (F2) i 4 seients descapotable i Salonette (tots dos F1 i F3). F1 frens de 8 ", F2 i F3 12" .
1.250 Uds
1932-34
J Type Midget
Ulterior desenvolupat del tipus M, motor 4 cilindres de 847 cc, dos carburadors S.O., 36 bhp a 5.500 rpm en models J1 i J2. 746 cc en models J3 i J4. J1 4 seients, J2 2 seients, J3 sobrealimentat i J4 model racing sobrealimentat amb 72,3 bhp a 6.000 rpm, canvi de 4 velocitats. Rodes de radis amb tancament central. Alguns tenen els parafangs guerxos en comptes del tipus rodó.
J1 i J2 -2.500 Uds
J3 i J4 -30 Uds
1932-35
K Type Magnette
Desenvolupat del tipus F, motor 6 cilindres, de 1.087 cc i 1.286 cc. Els primers models amb 3 carburadors S.O. i els posteriors amb dos. Xassís llarg per als 4 seients saloons i tourer, xassís curt per als 2 seients. Canvi de marxes normal amb 4 velocitats o preselector. Rodes de radis amb tancament central, parafangs guerxos.
400 Uds
1933-34
K3 Magnette
Versió racing del tipus K (guanyador del T.T. Ulster de 1933) Motor 6 cilindres de 1.087 cc, sobrealimentat amb 120 bhp a 6.500 rpm. Canvi de 4 velocitats amb preselector. Ballestes semi el·líptiques, rodes de radis amb tancament central, carrosseria racing de 2 seients, part posterior plana i dipòsit de gasolina adossat (1933) o part posterior en pic (1934).
32 Uds
1933-34
L Type Magna
Va ser un model millorat F respecte al xassís, motor de 6 cilindres 10.87 cc, 2 carburadors S.O. amb 41 bhp a 5.000 rpm. Canvi de marxes normal de 4 velocitats, ballestes semi el·líptiques, rodes de radis amb tancament central. Descapotable 2 seients, Salonette 4 seients i coupé 2 seients.
575 Uds
1934-36
N Type Magnette
Desenvolupat dels models K i L, motor de 6 cilindres, 1.286 cc, 2 carburadors S.O. amb 56 bhp a 5.000 rpm, caixa del canvi manual de 4 velocitats, llandes de 18" en comptes de les generals de 19" amb tancament central. Descapotable 2 i 4 seients, també Airline Coupé carrossat per Allingham 2 i 4 seients. Els NA tenen les frontisses en la part de darrere de les portes i el radiador pla. Els NB (1935 d'ara endavant) tenen les frontisses de les portes en la part frontal i la reixeta té tires verticals. El NE va ser especial per a competició amb 2 seients i guanyador del T.T. de 1934. El ND amb dipòsit de gasolina adossat (tipus trapezoidal) carrosseria de 2 seients amb xassissos NA
NA/*NB/*ND - 750 Uds
NE - 7 Uds
1934-36
P Type Midget
Desenvolupat del tipus J amb cigonyal de 3 punts de suport, xassís més robust, millors frens i major confort. PA (1934) motor de 4 cilindres de 847 cc i 36 bhp a 5.500 rpm, 2 carburadors S.O. d'1 polzada, canvi de 4 velocitats no sincronitzades. El PB (1935 d'ara endavant) motor de 939 cc amb 43 bhp a 5.500 rpm, reixeta amb tires verticals, carrosseria 2 i 4 seients i tipus Airline Coupé.
2.500 Uds
1934
Q Type Midget
Model de competició 2 seients, amb motor més atapeït que la versió P, xassís i carrosseries similars al K3. Motor de 4 cilindres de 746 cc, sobrealimentat amb 113 bhp a 7.200 rpm. Canvi 4 velocitats amb preselector. En el traç de Brookland, dins de la categoria de 750 cc va establir el rècord en 122,4 milles per hora.
8 Uds
1935
R Type Midget
Model racing d'un sol seient. Motor similar al Q, però xassís enterament nou amb suspensió independent a les 4 rodes. Motor de 4 cilindres de 746 cc, sobrealimentat amb 113 bhp a 7.200 rpm. Canvi de 4 velocitats amb preselector. En 1935 va guanyar el Gran Premi de francia en la classe 750 cc.
10 Uds
1936-39
SA Type
SA: Sport descapotable de luxe amb una distància entre eixos de 312,62 cm. Motor de 6 cilindres 2.288 cc (mes tarda 2.322 cc) amb 78,5 bhp a 4.200 rpm, 2 carburadors S.O.,
caixa de 4 velocitats (els 1ºs no sincronitzades, els posteriors sincronitzades en 3 i 4 velocitat. Ballestes semi el·líptiques, frens hidràulics, rodes de radis amb tancament central. Carrosseries de 4 seients tipus saloon, descapotable, convertible (com WA i VA).
700 Uds
1938
WA Type
Similar al SA però amb carrosseria més ampla i motor de 6 cilindres 2.561 cc amb 100 bhp a 4.400 rpm. Canvi de 4 velocitats, amb sincronismes en 2, 3 i 4a velocitat. Carrosseries Saloon, descapotable i convertible.
370 Uds
1936-39
TA/TB Midget
Desenvolupat del type PB amb 4 cilindres de 1.292 cc amb 50 bhp a 4.000 rpm, 2 carburadors S.O., caixa de 4 velocitats (la 1a sense sincronitzar, mes tarda 3 i 4a. Frens hidràulics, ballestes semi el·líptiques, rodes de radis amb tancament central.
El TB introduït al maig de 1939 tènia un motor de 1.250 cc, carburadors mes grans amb 54 bhp a 5.200 rpm, sincronitzades 2,3 i 4 velocitat, carrosseries Sport 2 seients, Tickford Drophead Coupé i Airline Coupé.
3.400 Uds
1937-39
VA Type 1 1/2 litre
Similar al SA però amb 274,5 cm de distància entre eixos i motor de 4 cilindres de 1.548 cc amb 55 bhp a 4.400 rpm, 2 carburadors S.O., caixa del canvi de 4 velocitats, sincronitzades 2, 3 i 4. Carrosseries 4 seients saloon, descapotable i convertible.
2.400 Uds
1945-49
TC Type Midget
Primer MG de les post-guerra, gairebé idèntic al TB però amb carrosseria mes ampla (10,16 cm), diferent instrumentació i els suports de les ballestes, en comptes de nines lliscants passa a tenir baules giratòries, motor de 4 cilindres 1.250 cc amb 54,4 bhp a 5.200 rpm, 2 carburadors S.O., carrosseria solament sport 2 places.
10.000 Uds
1947-53
I Type Midget 1 1/4 litre
JA: Saloon amb 4 seients i un sol carburador, versió del motor XPAG del TC amb 46 bhp a 4.800 rpm, suspensió davantera independent, direcció de cremallera i pinyó, rodes de xapa caragolades. YT Tourer: 4 seients, descapotables (1948-50), dos carburadors i 54,4 bhp a 5.200 rpm. YB Saloon: 1951-53 com el JA però amb alguns canvis com la barra estabilitzadora, rodes mes petites, parafangs mes profunds i algun detall en el motor.
8.700 Uds
1949-53
TD Type Midget
Sport de 2 seients de nou disseny, amb suspensió davantera independent i direcció de cremallera i pinyó com en el tipus I, motor de 4 cilindres 1.250 cc (com el TC) i 54,4 bhp a 5.200 rpm, llandes de disc caragolades (foradades mes tarda). TD Mark II disponible a partir de 1.950 amb potència incrementada a 57 bhp a 5.000 rpm, i opcionals rodes de radis amb tancament central.
30.000 Uds
1953-55
TF Type Midget
Desenvolupament del TD Mark II amb reixeta del radiador inclinada cap enrere, línia del capó més baixa, llums encastades a la carrosseria, motor de 4 cilindres 1.250 cc amb 57 bhp a 5.500 rpm, seients separats, panell d'instruments en el centre. TF 1.500 (a partir de Juliol de 1954) té motor XPEG de 1.466 cc amb 63 bhp a 5.500 rpm, llandes de disc caragolades i de radis amb tancament central.
9.600 Uds
1953-58
ZA/ZB Magnette
Disseny Saloon basat en el Wolseley 4/44 però amb xassís més curt, amb suspensió davantera independent, direcció cremallera-pinyó i motor BMC seriïs B, 4 cilindres, 1489 cc amb 60 bhp a 4.600 rpm, 2 carburadors S.O. El ZB a partir de 1956 es va incrementar la potència a 64,4 bhp a 5.200 rpm, la versió Varitone té més gran la finestra posterior.
36.000 Uds
1955-62
MG sèries MGA
Esportius dinàmics de 2 places, amb 2 carburadors, motor seriïs B, suspensió davantera independent i direcció cremallera-pinyó. Fins a Maig 1959: motor de 4 cilindres 1.489 cc amb 68 bhp (mes tarda 72 bhp) a 5.500 rpm. MGA 1600 cc des de maig 1959 fins a Abril 1961: 1.588 cc i frens davanters de disc LoockHead, 80 bhp a 5.600 rpm. MGA 1.600 Mark II des de Ab ril de 1961 fins a Juny de 1962: 1.622 cc, 93 bhp a 5.500 rpm. Llandes de xapa caragolades o de radis amb tancament central, carrosseria oberta i coupé.
101.000 Uds
1958-60
MGA Twin Cam
Com el MGA però amb motor de doble arbre de lleves, 1588 cc amb 108 bhp 6.700 rpm, frens de disc Dunlop a les 4 rodes, llandes de xapa tanqui central. Carrosseries obertes i coupé. Mes tard, per dificultats tècniques del motor, es van muntar els últims xassissos previstos per al Twin Cam amb motors d'un sol arbre de lleves, 1.588 cc, mes conegut com MGA 1.600 De Luxe.
2.000 Uds
1959-68
Mark III/IV Magnette
Model Saloon, amb carrosseria acte portant, motor 4 cilindres, 1.489 cc amb 2 carburadors, 66,5 bhp a 5.200 rpm, caixa del canvi de 4 velocitats, suspensió davantera independent, direcció de palanca de lleva i frens de tambor (Mark III). El Mark IV introduït a l'octubre de 1.961, amb motor de 1.622 cc i 68 bhp a 5.500 rpm, vies mes amples, major distància entre eixos i barres estabilitzadores davant i darrere.
29.414 U
1961-79
Midget MK I/II/III
Sport 2 places desenvolupat del Autin Healey Sprite, carrosseria acte portant, motor 4 cilindres 948 cc, 2 carburadors amb 46,4 bhp a 5.500 rpm, caixa del canvi 4 velocitats, direcció de piñon-cremallera, suspensió davantera independent, frens de tambor, ballestes posteriors el·líptiques 1/4, llandes xapa caragolades, finestretes laterals lliscants i desmuntables. A l'octubre de 1962, motor de 1.098 cc amb 55 bhp a 5.500 rpm, també pinyons sincronitzats, frens davanters de disc, tapisseria millorada, mes tarda en opció rodes de radis amb tancament central. Disponible Hartop. MKII introduït en 1964, incorporant un parabrisa més gran, finestretes giratòries, portes amb eleva vidres, manetes exteriors de les portes amb pany, nova disponibilitat del tauler, major potència a 59 bhp a 5.700 rpm, ballestes semi el·líptiques, llandes xapa caragolades o de radis co ncierre central. MKII introduït a l'octubre de 1966 amb motor de 1.275 cc i 65 bhp a 6.000 rpm, i capota plegable. L'any 1972 s'introdueix, en els parafangs posteriors l'arc rodó fins a l'any 1974. A partir de l'any 1974 (model 1975) sorgeix el model de para-xocs de polyuretano que absorbeixen impactes a baixa velocitat, motor de 1.493 cc i caixa del canvi amb totes les marxes sincronitzades.
MKI 1961/64- 25.681 Uds
MKII 1964/66-26.601 Uds
MKIII 1966/69-22.415 Uds
-1969/71-29.544 Uds
-1971/74-48.287 Uds
Midget 1500-1974/79-72.289 Uds
1962-71
MG 1.100/1.300
Carrosseria Saloon, acte portant, amb motor transversal, 1.098 cc, 2 carburadors amb 55 bhp a 5.500 rpm. El canvi de 4 velocitats unit al motor i transmissió a les rodes davanteres, frens davanters de disc, suspensions independents sistema Hydrolastic. Carrosseria de 4 portes i 4 places, amb versió de 2 portes per a exportació a alguns mercats. MK II 1.100 i MG 1.300 introduïts a l'octubre de 1967 amb petits canvis d'estil i rodes de xapa amb obertures i opcional transmissió automàtica BMC/AP. El 1.300 té motor 1.275 cc amb 1 sol carburador amb 58 bhp a 2.250 rpm, canvi de marxes amb totes les velocitats sincronitzades i relació final més alta, versió de 2 carburadors amb 70 bhp a 6.000 rpm.
MG 1.100-116.827 Uds
MG 1.300-26.240 Uds
1962-80
MG sèries B
Carrosseria sport 2 seients acte portant, motor de 4 cilindres, 1.798 cc, 2 carburadors amb 95 bhp a 5.400 rpm. Canvi de 4 velocitats (over drive opcional), direcció de cremallera i pinyó, suspensió davantera independent, frens davanters de disc, tambors posteriors, llandes de xapa amb caragols o de radis amb tancament central, portes amb alça vidres. Hardtop opcional. A l'octubre de 1965 apareix la versió tancada denominada MGB GT Coupé. A l'octubre de 1965 s'introdueix la versió MKII amb canvi de marxes amb 4 velocitats sincronitzades o transmissió automàtica Borg Warner, alternador en lloc de dinamo. A l'octubre de 1974 (model 1975), s'introdueixen els para-xocs de goma amb suspensió més alta.
510.000 Uds
1967-69
MG sèries C
Desenvolupat del MGB amb motor 6 cilindres 2.912 cc amb 145 bhp a 5.250 rpm, suspensió davantera per barra de torsió en comptes de molla, frens amb servo Girling en lloc de Lockheed, canvi amb les 4 velocitats sincronitzades o transmissió automàtica Borg-Warner, llandes de 15" (xapa o ràdios) en lloc de 14", carrosseria Roadster o Coupé.
9.000 Uds
1972-79
MGB GT V8
Fabricat només amb carrosseria GT coupe, motor rover de 8 cilindres en V, 2 carburadors S.O., 3.528 cc amb 137 bhp a 5.000 rpm, canvi de marxes de 4 velocitats totes sincronitzades amb overdrive standard, direcció de cremallera i pinyó, frens servo-assistits Lockheed amb discos davanters i tambor posteriors.
2.591 U